або


Система електричної підвіски на основі традиційної конструкції гучномовця від Bose | Та4ани

Ігор Шевчук / дата додавання: 2016-02-13 Ігор Шевчук

Система електричної підвіски на основі традиційної конструкції гучномовця від Bose


У 1980-х роках американська компанія BOSE розробила унікальну автомобільну підвіску, яка забезпечує оптимальний баланс між керованістю і комфортом.

Процес вирішення цих завдань конфліктує між собою, в результаті чого конструктори змушені йти на компроміс.

У представницьких седанах підвіска спочатку проектується для комфортного пересування, але в результаті автомобіль набуває значних кренів в поворотах і розгойдування на хвилястих дорогах.

У спортивних автомобілях ситуація прямо протилежна - керованість забезпечується жорсткістю підвіски, за рахунок чого страждає комфорт. Компанія BOSE, відомий виробник акустичних систем, спробувала вирішити цю проблему нестандартним чином.

Інженери сконструювали підвіску на основі традиційної конструкції гучномовця. Звуковий динамік акустичної системи працює за рахунок переміщення звукової котушки з мідним дротом в магнітному полі. Під дією електричного струму котушка робить лінійні коливання, що мають амплітуду в залежності від потужності струму в витках котушки.

 

 

Даний ефект застосували до автомобільного амортизатора і в результаті на світ з'явилася електромагнітна підвіска, безкомпромісно вирішальна одвічну проблему балансу комфорту і керованості.

Як демпфуючого елемента в ній працює лінійний електродвигун відповідно до алгоритмів керуючого контролера. Електромотор замінює стандартний амортизатор, його шток є постійний магніт, в корпус вбудована обмотка, а котушка являє собою статор.

Магнітний шток здійснює зворотно-поступальні рухи по довжині обмотки статора під дією керованих електричних сигналів, які генеруються спеціальними підсилювачами.

 

 

Така конструкція не тільки ефективно гасить коливання, але і забезпечує неймовірні можливості для настройки керованості.

Обладнаний такою підвіскою автомобіль майже позбавлений кренів в поворотах і при цьому гнучко адаптується під дорожні умови, демонструючи високий рівень комфорту для пасажирів.

Система була випробувана на базі седана Lexus LS400, але в серійне виробництво, на жаль, так і не потрапила.

 

 

Революції в автопромі не сталося по цілком банальної причини: надсучасна і складна система виявилася занадто дорогою для використання на серійних автомобілях і проект був заморожений.

 

 
Дякуємо Dronjan за матеріали!

Переглядів: 836




Перегляньте також:

Зимові покришки: вузькі чи широкі?
Установка ГБО на авто: ціни, плюси і мінуси
Переваги та недоліки електромобілів
Що обрати: автоматичну або механічна коробку передач авто?
Про розпірки (розтяжки). Теорія.
З історії великих наукових відкриттів: Рудольф Дизель і дизельний двигун




Коментувати та оцінювати статті можуть лише зареєстровані користувачі!


Зареєструватись або Увійти




Коментарів ще нема. Ви можете бути першим!