або


Чому включати автомобільний кондиціонер взимку не тільки можна, але і потрібно | Та4ани
error_outline




Увага: Функціонал сайту обмежений, оскільки Ви не авторизовані! Авторизиуйтесь, будь ласка, це всього декілька секунд.



Зареєструватись або Увійти







Никита Гурьев / дата додавання: 2019-01-08 Никита Гурьев

Чому включати автомобільний кондиціонер взимку не тільки можна, але і потрібно



  • Лайфхак
  • ЭксплуатацияПочему включати автомобільний кондиціонер взимку не тільки можна, але і потрібно Як добре в спеку розсікати по пробках на автомобілі з кондиціонером! Але ось взимку цей агрегат, для багатьох водіїв стає проблемою, серйозно підвищує витрата палива. Однак, як відомо, диявол криється в деталях. Портал «АвтоВзгляд» розібрався, навіщо в мороз може знадобитися штатний «охолоджувач».
    Єрмолаєва Світлана

    Для початку розберемося з термінологією. Є автомобілі, оснащені тільки кондиціонером, а є машини з більш просунутою системою клімат-контролю. Останній відрізняється електронної частиною «розумніший», але в його основі лежить все той же компресорний «кондей».

    Схема його роботи досить проста і побудована на законах термодинаміки, знайомих кожному школяреві: при стисканні газ нагрівається, при розширенні — охолоджується. Система пристрою замкнута, а по її контуру циркулює холодоагент. Він легко переходить з рідкого стану в газоподібний, і навпаки.

    Газ стискається компресором (приблизно до тиску 20 атмосфер), і температура речовини від цього підвищується. Потім по трубці хладон, зберігаючи тиск, відправляється в конденсор, розташований перед бампером. Там газ охолоджується за допомогою вентилятора і набігаючого потоку повітря і перетворюється в рідину. У такому вигляді він доходить до випарника, де газу дозволяють розширитися.


    При цьому його температура сильно падає, одночасно охолоджуючи повітря, що надходить в салон. Заради цього все і затівалося: в машині стає прохолодно.

    Але тут же відбувається ще один дуже цікавий і важливий процес. За рахунок різниці температур, волога з повітря конденсується в комірках радіатора випарника. Таким чином, надходить всередину машини потік стає сухим. Потрапивши потім в салон авто, це повітря починає жадібно вбирати в себе вологу, яка там присутнє.

    Цей ефект осушувача — справжній порятунок взимку, коли скла часто запотівають. З кондеем» вікна ашины будуть це робити набагато рідше. Коли запотівання вже сталося, досить просто включитьвентилятор кондиціонера на максимальні оберти і через хвилину оглядовість відновиться.

    Але варто розуміти, що різко збільшувати температуру охолодження при цьому не рекомендується — скло може тріснути. До речі, якщо при серйозному морозі не прибрати оперативно вологу зі скла, вона дуже швидко перетворюється в кірку льоду, і тоді забезпечити собі хороший огляд на ходу буде зовсім не просто, що по-справжньому небезпечно.

    Навіщо водії відкривають вікна, коли в машині є кондиционер117757
    Як захистити салон автомобіля від сонця, коли і кондиціонер не помогает20627

    У випадку з клімат-контролем взагалі краще не втручатися в її роботу, примусово відключаючи компресор кондиціонера. Мізерна економія палива в збиток комфорту, і навіть безпеки — воно того явно не варто. Більш того, у багатьох автомобілях є спеціальна функція боротьби з запотівання: натиснувши всього одну кнопку, ви відразу включаєте потрібний режим обдування при максимальній потужності роботи вентилятора і, звичайно, кондиціонер.

    Є ще одна причина, по якій варто включати кондиціонер взимку. Фахівці рекомендують робити це не рідше, ніж раз на місяць. Справа в тому, що холодоагент в системі кондиціонування виступає, крім іншого, і в якості мастила для рухомих частин компресора, а також подовжує життя матеріалу ущільнень. Якщо ці «гумки» висохнуть, порушиться герметичність системи та витоку хладагента не уникнути.


    І не варто боятися, що у занадто суворі морози включення кондиціонера може пошкодити пристрій. Інженери-автобудівники все продумали: при критичних температурах апарат просто не включається.

    Та й замерзнути з включеним «кондеем» не загрожує: ви ж не забули про регулятор температури. Коли потрібно обігріти салон, повітря ззовні у будь-якому випадку нагрівається штатної «грубкою».

    Як самостійно почистити автомобільний кондиционер79718
    При написанні цієї статті було використано матеріали із сайту "Автовзгляд".

    Переглядів: 113




  • Перегляньте також:





    Коментувати та оцінювати статті можуть лише зареєстровані користувачі!


    Зареєструватись або Увійти




    Коментарів ще нема. Ви можете бути першим!