error_outline
Увага: Функціонал сайту обмежений, оскільки Ви не авторизовані! Авторизиуйтесь, будь ласка, це всього декілька секунд.



Зареєструватись або Увійти


Hosting Ukraine

Слухаємо розум і почуття в седанах Kia Optima і Ford Mondeo — тест-драйв, огляд Ford, KIA

Автор: Катерина Єфремова

Дата підготовки матеріалу: 2016-12-28

Optima — це «атмосферники» 2.0 (150 л. с.) і 2.4 (188 к. с.) та дволітровий турбомотор у GT (245 л. с.). Ціни — від 1 119 900 до 1 769 900 рублів. У Mondeo, навпаки, два двигуна з наддувом (2.0, 199 або 240 л. с.) та один — без (2.5, 149 к. с.). Ціни вище: 1 350 000-2 236 500 рублів з урахуванням опцій.

Б великий седан і ділову зустріч не зіпсує, і сім'ю на дачу доставить, і по країні з комфортом провезе. В СРСР ми мріяли про «двадцять четвертої» Волзі, а зараз? Рафіновані Passat і Superb занадто дороги, Mazda 6 доволі шумна і угоняема, а Camry... Приїлася, наприклад. Гаманець радий марки KIA, демпінгуючою в кризу. Чергове гаряча пропозиція корейців — нова Optima в розумно-достатній версії з двигуном 2.4 GDI потужністю 188 к. с. Але є і дещо для душі — астоноподобный Ford Mondeo з вишуканим шасі і 200-сильним турбомотором 2.0.

C березня по листопад включно Optima розійшлася тиражем 5304 машини. Результат Mondeo гірше: за одинадцять місяців реалізовано 3028 автомобілів. Порівняйте з результатом лідера в класі — 25 535 покупців вибрали Camry.

Вигідно не означає понуро. Optima хороша. Начебто ні подштамповок, ні хитрих деталей, ні химерною азіатчини, а як гармонійний вигляд! Якщо раніше я обертався слідом проїжджаючим Маздам 6, то тепер проводжаю поглядом Оптіми. У потоці їх, до речі, все більше, причому гідно виглядають навіть дешеві, з 16-дюймовими колесами. І правда, п'ять разів подумаєш, яку Оптиму вибрати — оспортивленную версію GT Line, як у нас, або класичну, з шикарними фасеточними протівотуманкамі. А Форду, як не крути, протипоказаний корпоративний чорний колір. Рельєфне тіло повинно грати м'язами.

Інтер'єр Оптіми не тільки красивий, але і по-європейськи логічний і зручний. Кермо зі зрізаним ободом, накладки на педалі і червона прострочка — особливості комплектації GT Line. А причепитися можна лише до жорстких боковин центральній консолі та слабенькому зусиллю ручок клімат-контролю.

Приладова панель Оптіми бездоганна. Топовий мультимедійний комплекс — з десятьма динаміками, восьмидюймовым сенсорним дисплеєм, навігацією TomTom і бездротовою зарядкою для мобільного телефону. Але на звичні по смартфонам жести екран не реагує.

C приємним інтер'єром Оптіми інших взаємодієш на рівні підсвідомості. Прилади отменны, кнопок трохи, і розташовані вони логічно. Куди не натисни — великі піктограми і приємні зусилля. Меню борткомпьютера і мультимедійної системи володіють ідеальною структурою. Здається, ще не встиг подумати, а вже знайшов і налаштував все, що потрібно. Спереду і ззаду просторо. Діапазони регулювань величезні, і якість на висоті: жорсткого пластика майже немає, деталі підігнані акуратно. Volkswagen Optima. Ось тільки трикутники на підставі передніх стійок завеликі, а крісла зі слизькою шкірою більше підійдуть поважним, вгодованим водіям.

В Європі седан буває лише гібридним, але вистачає модифікацій з іншими типами кузова. Хетчбек і універсал оснащуються чотирма бензиновими і дизельними двигунами. Для машин на солярці доступний повний привід. Є дві спецверсії: ST Line зі спортивним обвісом і розкішна Vignale.

Салон Mondeo нагадує щільно облягаючий костюм. Перша думка — а навіщо тоді автомобілю такі значні габарити? Спереду шикарні мультиконтурні крісла (хоча хочеться сісти нижче), а ззаду не просторіше, ніж в Логане. Пухкі передні стійки сильно завалені, ліве зовнішнє дзеркало дратує невдалої диоптрией... Друга думка — куди натискати? Кнопок в два рази більше, ніж у Оптимі, при цьому підігрів керма, наприклад, все одно включається через не самий чуйний сенсорний дисплей.

Mondeo чіпко тримає водія. Хоча кермо хочеться взяти «без двадцяти чотири» опустити важелі під ним. Пластик приємний, боковини центральній консолі м'які, але якість збірки кульгає. І чомусь не передбачено закриття дефлекторів вентиляції.

А що з якістю збірки? Пластик-то непоганий, але панелі стирчать, оббивка стійок дихає, відходять накладки на центральному тунелі, погано натискаються клавіші на кермі. Ще власники Mondeo скаржаться на провисання передньої панелі, яка дилери лікують проставками, демонтуючи лобове скло...

Такі прилади — це як мінімум Titanuim. Красиво, але від дрібних рисок рябить. Функцію автозапирания дверей після старту чомусь треба активувати дилера. У мультимедійної системи Sync 2 неспішний восьмидюймовий сенсорний дисплей з заплутаним інтерфейсом.

Знаєте, чому Mondeo так хитро мружиться опціонними світлодіодними фарами? Бо сліпий у темряві. Адаптивний пучок жваво слідує за кермом, непогано висвітлює узбіччя, але близький б'є собі під ніс. Об'єкти «вистрибують» з різкою світлотіньової межі раптово, і їхати швидше вісімдесяти без допомоги вуличних ліхтарів некомфортно. Мондеоводы регулюють фари постфактум у дилера або по-старому — біля стінки.

Базові фари скрізь галогенні з лінзами. У Оптимах подорожче ближній — ксенонове, топ-версіями GT і GT Line покладено адаптивний біксенон. У дорогих Mondeo — підсліпуваті LED-фари (на фото), а діодні ходові вогні до галогенкам докуповуються за десять тисяч.

Причому вже встигла пройти відклична кампанія по перепрошиванню блоку управління світлом — нібито LED-оптика могла раптово відключатися. До речі, якщо вирішите поміняти лампи в заводських галогенках, то не забудьте для початку... зняти передній бампер. Адаптивний біксенон Оптіми краще, але, наприклад, до топових LED-фар Пасату і йому далеко.

Світлодіодні задні ліхтарі у базовій комплектації є тільки у Mondeo, а на Оптимі вони доступні, починаючи з дволітрової машини у виконанні Luxe за 1 369 900 рублів.

«У-у-у», — шестиступінчастий «автомат» Оптіми легенько подвывает на першій передачі, немов чимось незадоволений. Оп! Микрорывок у відповідь на газ іноді заважає в пробці. Але в іншому силовий агрегат налаштований блискуче, і нервовий міський потік Optima пронизує з котячою грацією. Спринт до сотні напористий, а завдяки жвавим і плавним перемиканням особливо приємно прискорюватися з ходу. Ще б змусити двигун з пересічним тембром голосити тихіше та позбутися «рису»...

Крісло широке, шкіра слизька, але сидіти в Оптимі зручно. Ззаду — царський простір, невисокий тунель і USB-роз'єм, але спинка м'якувата. Підігрів другого ряду доступний, починаючи з версії 2.0 Prestige за 1 449 900 рублів. А шторки на вікнах — прерогатива модифікацій GT і GT Line.

Мова не про продукти в багажнику — «рисом» власники Оптім називають дивне шелестіння під повним дроселем, починаючи з 5000 об/хв. Кажуть, джерело — охолоджуюча рідина, що йде по трубці хитрої форми. Але поки з цим так і не розібралися. Радив мені тато в студентські роки: «Вчи гідравліку!» Правда, головна акустична проблема Оптіми — не цей забавний звук, а гул від шин. Нешипована гума в Kia гуде голосніше, ніж шипована у Форді. І з ростом швидкості різниця на користь Mondeo стає дедалі помітнішою. А вже на «липучці» Ford преміально безшумний.

Відмінні мультиконтурні крісла спереду і підігрів задніх — особливість топ-комплектації Titanum Plus (від 1 982 000 рублів) або версії Titanium (від 1 621 000) з пакетом за 130 тисяч. У машинах простіше — механічні регулювання і тканина. На другому ряду помітно менше місця в ногах.

Фордовський EcoBoost тихіше і везе соковитіше: 345 Н•м, майже дизельна тяга. Але характер рівненький, без виражених турбовсплесков. Шкода, шестиступінчастий «автомат» тут працює грубіше. Обігнати Оптиму зі світлофора або скинути передачу вниз — легко. Але, опускаючись на два щаблі, Mondeo бере театральну паузу з втратою тяги, під час якої я встигаю кивнути. До того ж коробка довго перемикається з «D» в «R» і назад: при маневруванні на ухилі в темпі Оптіми Ford відкочується назад. Зате гальма у нього зручніше і ефективніше. Хід педалі в Kia менше, але вона вимагає більшого зусилля.

Optima непогано тримає пряму і не боїться колійності, але на високій швидкості жвавість по керму — скоріше мінус, ніж плюс. Водієві потрібно зберігати концентрацію.

Керованість Оптіми — з родзинкою. Кермо легенький, але не пустої, а перше рух бубликом викликає щенячий захват — такої жвавості в реакціях не чекаєш від Kia. На солодку гостроту ведешься, але в повороті Optima швидше надійна, ніж азартна. Делікатно впирається передком і плавно йде всередину — але не за рахунок кінематики шасі, а за допомогою системи стабілізації.

Клавіша «Drive mode» близько приємного в роботі селектора відповідає за режими силового агрегату і електропідсилювача керма. Такої бідної обробки бардачка встидається навіть дешевий Rio.

Хід у нової машини доріг. Optima розгладжує навіть традиційно складні для підвіски гострі поперечні стики, пом'якшує тріщинки і великі ями. Шкода, ця приємна округлість рано чи пізно зникне. Знаю це, тому що прокотився ще на Оптимі з пробігом під тридцять тисяч: підвіска огрубіла, стала помічати більше дрібниць.

Камера заднього виду ставиться на Оптиму, починаючи з версії 2.0 Luxe, а система кругового огляду, недоступна для Mondeo, — особливість GT і GT Line. У Форда камера покладена лише топ-виконання Titanium Plus або варіанту Titanium з пакетом за 49 тисяч, що включає навігацію.

Багажники близькі за обсягом, але у відсіку Mondeo яскравіше підсвічування, петлі ховаються під оббивку, не стирчать підстави задніх динаміків зверху, є невеликий люк для перевезення лиж (швидше бігових). Повнорозмірна запаска у Kia — «в базі», а для Форда — за доплату в сім тисяч рублів.

Mondeo — це важковаговик Тайсон з моторністю Насима Хамеда. Дивовижне шасі! Нехай кермо важче, ніж в Оптимі, а початкова реакція спокійніше, зате зусилля логічніше. Під тягою, правда, заважають силові підрулення: на розгоні Mondeo нишпорить з боку в бік. Хитра задня підвіска з «інтегральним» важелем (див. врізку «Техніка») допомагає навіть на переходах — машина ніби обертається навколо своєї осі.

На ходу Mondeo — справжній розрив шаблону. Цей гігант повертає з легкістю хот-хетча, при цьому відмінно тримає курс і зберігає хорошу плавність ходу.

Замість позиції «D» важіль «автомата» з грубуватою кнопкою частенько потрапляє в «S». Зверніть увагу на те, як настовбурчується U-подібна пластикова накладка. Зате в акуратному бардачку — два поверхи, обробка ворсом і сіточка для речей.

Який тут знесення, якщо пробігтися дугу з легким ковзанням задньої осі можна навіть на сухому асфальті! Непідготовленого водія такий характер може налякати, але гурмана однозначно підкорить. При цьому плавність ходу прекрасна: на невеликій швидкості Mondeo докладніше, ніж Optima, передає в салон мікропрофіль, але, розігнавшись, летить над будь-яким дорожнім сміттям незалежно від цифр на одометрі. Однак ціна...

Тест-драйв зобов'язує їздити, а не стояти, так що випробовувані машини рідко потрапляють в глухі пробки. В такому делікатному режимі витрата «атмосферної» Оптіми склав 10,7 л/100 км, а наддувного Mondeo — 12 літрів на сотню.

Навіть з урахуванням діючих акцій Mondeo при схожому оснащенні дорожче як мінімум тисяч двісті. А за хорошу Оптиму просять цілком відчутні півтора мільйона рублів. Вагомий аргумент. Можна зробити її комфортнішою, витративши частину зекономленого на шумоізоляцію. Бентежить лише, що новий мотор 2.4 GDI сируватий: трапляються капризи у електричного фазообертача, а деяким власникам змінюють головки блоку з-за ризику зносу впускного распредвала. П'ятирічна гарантія на Kia буде до речі. За 35 тисяч рублів її можна продовжити і для Mondeo — але спочатку пробачити Форду огріхи інтер'єру за класне шасі і випросити у дилера хорошу знижку.

Паспортні дані

МодельKia Optima 2.4 GDIFord Mondeo 2.0 EcoBoostКузовДвигунТрансмісіяХодова частинаЕксплуатаційні характеристики
Тип кузоваседанседан
Число дверей/місць4/54/5
Довжина, мм48554871
Ширина, мм18601852
Висота, мм14851482
Колісна база, мм28052850
Колія передня/задня, мм1594/15951599/1595
Споряджена маса, кг16851550
Повна маса, кг20502210
Об'єм багажника, л510516
Типбензиновий, з безпосереднім уприскуванням паливабензиновий, з безпосереднім уприскуванням палива і турбонаддувом
Розташуванняспереду, поперечноспереду, поперечно
Число і розташування циліндрів4, в ряд4, в ряд
Число клапанів1616
Робочий об'єм, см323591999
Макс. потужність, л. с./об/хв188/6000199/5400
Макс. крутний момент, Н•м/об/хв241/4000345/2700–3500
Коробка передачавтоматична, шестиступінчастаавтоматична, шестиступінчаста
Привідпереднійпередній
Передня підвісканезалежна, пружинна, McPhersonнезалежна, пружинна, McPherson
Задня підвісканезалежна, пружинна, багатоважільнанезалежна, пружинна, багатоважільна
Передні гальмадискові вентильованідискові вентильовані
Задні гальмадисковідискові
Шини235/45 R18235/45 R18
Дорожній просвіт, мм155140
Максимальна швидкість, км/год210218
Час розгону з 0 до 100 км/ч, з9,18,7
Витрата палива, л/100 км
— міський цикл12,011,6
— заміський цикл6,26,0
— змішаний цикл8,38,0
Норма токсичностіЄвро-5Євро-5
Ємність паливного бака, л7062,5
ПаливоАІ-92–95АІ-92–95

Комплектація

Базове обладнанняKia Optima 2.4 GDIFord Mondeo 2.0 EcoBoostДодаткове оснащення KiaДодаткове оснащення FordЦіна базової комплектації, рублі1 449 9001 761 000Ціна протестованого автомобіля, рублі1 639 9002 103 000 (2 033 000)*
Фронтальні подушки безпеки++
Бічні подушки безпеки ++
Надувні «фіранки»++
Колінна подушка безпеки водія+
АБС++
Система динамічної стабілізації++
Галогенні фари++
Протитуманні фари++
Світлодіодні ходові вогні+
Світлодіодні задні ліхтарі++
Датчики світла і дощу++
Датчики паркування передні та задні++
Круїз-контроль++
Двозонний клімат-контроль++
Система доступу в салон без ключа+
Мультифункціональний рульове колесо++
Підігрів рульового колеса++
Підігрів передніх сидінь++
Електрохромне дзеркало внутрішньосалонове++
Електрорегулювання водійського сидіння+
Пам'ять положень крісла водія+
CD-магнітола з підтримкою MP3+
Навігаційна система+
Інтегрована Bluetooth-система hands free++
Камера заднього виду+
Оздоблення салону шкірою+
Легкосплавні колісні диски 17++
Колір «металік»+
Комплектація GT Line190 000
Колінна подушка безпеки водія
Система моніторингу сліпих зон
Система попередження про наближення автомобілях при русі заднім ходом
Панорамний дах і люк з електроприводом
Підігрів задніх сидінь
Адаптивні біксенонові фари
Вентиляція передніх сидінь
Сидіння пасажира з електроприводом
Бездротова зарядка для мобільного телефону
Система автоматичного паркування
Система доступу в салон без ключа
Система кругового огляду
Сонцезахисні «шторки» на задніх бічних стеклах
Аудіосистема Harman/Kardon з 10 динаміками
Легкосплавні колісні диски 18
Колір «металік»23 000
Легкосплавні колісні диски 1829 000
Комплектація Titanium Plus221 000
Надувні ремені безпеки для задніх пасажирів
Адаптивні світлодіодні фари
Система автоматичного включення дальнього світла
Навігаційна система
Камера заднього виду
Оздоблення салону шкірою
Мультиконтурні передні сидіння з електрорегулюванням, ветиляцией і вібромасажем
Пам'ять положень крісла водія
Підігрів задніх сидінь
Пакет Techno Plus69 000
Система автоматичного паркування
Система автоматичного гальмування
Система моніторингу сліпих зон
Система контролю тиску в шинах
* У дужках ціна з урахуванням діючої знижки від представництва.

Техніка Kia Павло Карін

Шасі Оптіми — модернізоване. Підрамник передньої підвіски McPherson кріпиться до кузова не через два, як раніше, а через чотири втулки, задні поздовжні важелі стали трохи довше (звідси і плюс 10 мм колісній базі, до 2805 мм), а їх сайлент-блоки жорсткіше. Точки кріплення обох підрамників до кузова відтепер розставлені ширше. Передні ступичні підшипники — посилені. І навіть легкосплавні колеса, як запевняють творці, — на 83% жорсткіше колишніх заради зниження рівня дорожніх вібрацій.

На всіх російських Оптимах, крім GT, електропідсилювач керма виробництва Hyundai-Kia розташований на рульовому валу (ліворуч), а у «джі-тишки» — на рейці. Самі рейки, до речі, теж різні: передаточне число звичайної — 14,34:1, GT — 13,29:1.

У кузові колишньої Оптіми було 20% високоміцних сталей, в новому, полегшеному на 8,6 кг, їх половина. Гарячої штампуванням тепер отримують 16 елементів силової структури кузова проти п'яти раніше: передні і середні стійки, дугу даху (виділені фіолетовим). Рамка панорамної даху виконана з вуглеволокна. Сумарна довжина клейових швів збільшилася з 21 м до 119, жорсткість кузова на кручення — на 50%.

Чотирициліндровий алюмінієвий двигун 2.4 GDI (188 к. с.) сімейства Theta-II з електричним фазовращателем на впуску і безпосереднім уприскуванням палива пропонується на нашому ринку замість колишнього агрегату 2.4 MPI (180 сил) з уприскуванням в колектор. Якість російського бензину, як запевняють в KIA, занепокоєння не викликає. Досі «безпосередній» мотор встановлювався на американські, австралійські і південноафриканські Оптіми. В парі з «атмосферником» 2.0 і 2.4 працює шестиступінчастий «автомат» A6MF2, з «турбочетверкой» — A6LF2, розрахований на більший крутний момент.

Техніка Ford Роберт Есенов

У нової платформи CD4 і колишньої CD3 збігаються центральні частині панелі підлоги. Передок, пороги і задня частина модернізовані. Частка високоміцних сталей в конструкції кузова досягла 61%, жорсткість на кручення зросла на 10%. Маса автомобіля скоротилася на 115 кг. Передня підвіска зі стійками McPherson оптимізована, а задня багаторичажка (на нижній ілюстрації — вузол побудованого на цій же «візку» Мустанга) розроблена з нуля. Вона нібито простіше і дешевше у виробництві, ніж Control Blade попереднього Mondeo. Характерна особливість — маленький інтегральний важіль між нижнім поперечним і алюмінієвої опорою маточини.

Машини в російській специфікації відрізняються від європейської і американської версії налаштуванням демпфуючих елементів. Наприклад, амортизатори і пружини наших Mondeo м'якше, ніж у машин з Старого Світу, але жорсткіше, ніж у заокеанських аналогів. А ось стабілізатори поперечної стійкості за характеристиками такі ж, як на європейських модифікаціях. Російські Mondeo отримали додаткову шумоізоляцію кузова в районі днища та колісних арок.

Вперше алюмінієвий турбомотор EcoBoost 2.0 з безпосереднім уприскуванням засвітився на концепт-каре Ford Explorer America, де видавав 279 к. с. і 380 Н•м. У серійного Mondeo цей агрегат здатний на 199 або 240 л. с. Форсунки з сімома отворами розпорошують бензин в циліндри під тиском до 150 бар — по кілька разів за такт. До того ж «четвірка» забезпечена механізмом зміни фаз газорозподілу Ti-VCT на впуску і випуску. Малоінерційні ротори турбокомпресора BorgWarner K03 обертаються з частотою понад 200 000 об/хв! Незважаючи на ступінь стиснення 10,0:1 і відповідність нормам Євро-5, EcoBoost на новому Mondeo перетравлює бензин АІ-92. Модернізована випускна система з швидко прогревающимся каталітичним нейтралізатором дозволяє ефективніше очищувати відпрацьовані гази.

За кадром

Робота йшла важко не тільки з-за короткого світлового дня і сльоти, змушує постійно мити машини. Спочатку довелося екстрено змінити одну Оптиму на іншу із-за аварії не з нашої вини. А потім продірявився заводський ніпель Mondeo, до якого приєднується датчик тиску (на фото вгорі). Таких же на заміну не знайшлося, про що Ford нагадував протягом всього тесту.

Дякуємо Ford Genser за наданий автомобіль і компанію Villagio Estate за допомогу в організації зйомки. Якого автомобіля ви віддаєте перевагу?

  • 1.Kia Optima
  • 2.Ford Mondeo
  • 3.Іншого однокласника
  • 4.Мене не цікавить седан бізнес-класу

  • При написанні цієї статті було використано матеріали із сайту "Drive"


    Переглядів: 518




    Підписатись



    Вас може зацікавити


    Коментувати та оцінювати статті можуть лише зареєстровані користувачі!


    Зареєструватись або Увійти


    Слухаємо розум і почуття в седанах Kia Optima і Ford Mondeo — тест-драйв, огляд Ford, KIA | Та4ани
    0.016534