error_outline
Увага: Функціонал сайту обмежений, оскільки Ви не авторизовані! Авторизиуйтесь, будь ласка, це всього декілька секунд.



Зареєструватись або Увійти


Hosting Ukraine

Тест-драйв Ford Focus ST: Коваль свого щастя

Автор: Григорий Янчук

Дата підготовки матеріалу: 2016-12-21

Спортивні технології — саме так розшифровуються літери ST на кормі цього синього Фокуса. Нинішній Ford Focus ST з'явився в 2012 році, а в цьому на український ринок вийшла оновлена версія. Що в ньому нового і як він почувається на українських дорогах?

Рестайлінговий Ford Focus ST отримав не тільки змінений обвіс, але і новий капот, більш вузькі фари головного світла і видозмінені противотуманки. Трохи змінився дизайн фірмових дисків, але базова розмірність залишилася колишньою - 235/40 R18. Причому, темно-сірі диски з червоними гальмівними супортами - опція.

Знакові деталі Фокуса ST: спойлер на п'ятій двері і здвоєні патрубки вихлопної системи по центру заднього бампера.

Бічні секції трапецієподібного повітрозабірника «глухі», як і на звичайних Фокусах. Версію ST найпростіше визначити по виступаючому номерному знаку, для якого на звичайних Фокусах в передньому бампері відведена широка розділова секція.

Ззаду місця стільки ж, скільки і в простому Фокусі.

У салоні з'явилося нове рульове колесо, інші центральний тунель і консоль, а також новий блок управління кліматичною установкою.

Навіть якщо під підлогою багажника хетчбека буде зберігатися балончик з герметиком, його обсяг не перевищить 363 л. З повнорозмірною запаскою вантажний відсік «ес-тишки» скоротиться до 277 літрів, а з докаткою становить 316 л, саме такий був у нашому випадку.

Відмінностей від звичайного Фокуса небагато: хромована вставка на ободі рульового колеса да тріо додаткових приладів, відволікатися на які в русі небезпечно у зв'язку з їх поганою читаністю.

Найцікавіше - під капотом! Дволітрова турбочетвірка сімейства EcoBoost видає 250 кінських сил і 360 Нм крутного моменту. Розгін з нуля до ста кілометрів на годину за 6,5 секунди, максимальна швидкість - 248 кілометрів на годину. Оновлений Ford Focus ST витрачає на сто кілометрів пробігу в змішаному циклі-7,2 літра палива. І цифри цілком досяжні, якщо не викручувати стрілку тахометра вище 2000 об/хв, інакше доведеться задовольнятися 10-11 л/100 км, але і цей результат більш ніж прийнятний для цієї «запальнички». На ділі Focus розкривається трохи пізніше, але рівний характер мотора з хорошою тягою на низах і відсутністю підхватів забезпечує відмінну динаміку у всьому діапазоні оборотів.

Вперше дволітровий турбомотор EcoBoost 2.0 засвітився на концепт-каре Ford Explorer America, де видавав 279 к. с. і 380 Нм. Але у серійного Mondeo потужність впала до 240 л. с., а крутний момент - до 340 Нм (360 в режимі Overboost). На Фокусі ST цей мотор розвиває 250 л. с. при тих же моментних характеристик. Інженери стверджують, що EcoBoost на 20% економічніше «атмосферником» такої ж потужності. За рахунок чого? Алюмінієвий мотор оснащений безпосереднім уприскуванням палива. Форсунки з сімома отворами розпорошують бензин в циліндри під тиском до 150 бар - по кілька разів за такт. До того ж «четвірка» забезпечена механізмом зміни фаз газорозподілу Ti-VCT на впуску і випуску. Малоінерційні ротори турбокомпресора Borg Warner K03 обертаються з частотою понад 200 000 об/хв! До всього іншого, незважаючи на ступінь стиснення 10,0:1 і відповідність нормам Євро-5, EcoBoost годується бензином АІ-95. Модернізована випускна система з швидко прогревающимся каталізатором дозволяє ефективніше допалювати шкідливі частинки. До речі, особливим звуковим супроводом Focus ST зобов'язаний акустичному симпозеру - резонатора з рухомою мембраною, вбудованому у впускний колектор.

Оновлений Focus ST обзавівся перенастроєною підвіскою з новими передніми пружинами та іншими амортизаторами спереду і ззаду. Крім того, її оснастили модернізованими підсилювачем рульового управління, а роль самоблокируемого диференціала на Фокусі ST виконує електромеханічна система TVC (Torgue Vectoring Control), що працює в парі з системою стабілізації. У повороті внутрішнє колесо подтормаживается через штатні гальмівні механізми. Електричний підсилювач керма, розташований в корпусі рульової рейки, короткими зворотними імпульсами здатний протидіяти паразитних підрулення передньої осі, за які сварили колишній Focus ST. Коротка рульова рейка з перемінним кроком зубів (кермо від упору до упору робить менше двох обертів), з одного боку, покращує стабільність руху по прямій, а з іншого - дозволяє проїжджати круті повороти без перехоплення бублики.

Крісло з розвиненою бічною підтримкою цілком придатне і для далеких подорожей, спина не втомлюється, ноги не затікають навіть після шести годин в дорозі.

У підвісці (McPherson спереду, ззаду багаторичажка) - нові пружини і амортизатори. Прутки стабілізатора стали товщі, а поворотні шарніри жорсткіше. Кліренс у порівнянні з звичайними Фокусами зменшений на 10 мм і складає близько 140 мм. Погіршує становище виступає «губа» переднього бампера, яку я примудрився пошкодити на рівному місці. Точніше, той шматок асфальту виявився зовсім не рівним, але я ніяк не очікував, що звичайний розворот на місці може завдати пошкодження кузову просто тому, що праве переднє колесо заїхало в ямку на асфальті і при виїзді кромка ямки зачепила бампер - прикро було.

Вибірковість у важеля шестиступінчастою «механіки» коробки передач цілком цивільна, а ходи трохи більше, ніж очікуєш від спортивної машини.

Робота електронної системи TVC, що імітує самоблокируемый диференціал, добре помітна і в пологих віражах. Додавання газу без довороту керма призводить до помітного зміщення автомобіля до внутрішньої бровки. Тупо тиснути на газ на виході з повороту допомагає трехрежімние ESP. Навіщо трехрежімние? Щоб у водія подібної машини був вибір. Зараз, коли всі настройки збережені за замовчуванням, я дійсно можу вдавлювати акселератор, не думаючи про пробуксовці коліс. З цим впорається чудово налаштований трекшн-контроль. Коротке натискання на кнопку з вальсирующей машинкою, і система контролю тяги виведена з гри. Тепер дозувати прискорення доводиться ретельніше, надмірно самовпевнені спроби прискоритися на виході трансформуються в димні потоки з-під буксують коліс. До того ж слабшає хватка системи стабілізації.

Всі спортивні автомобілі повинні мати три педалі, тому Focus ST - вибір ентузіастів!

Хочеться залишитися з машиною один на один? Тоді тисни ту ж кнопку повторно і чекай кілька секунд, але я б не радив це робити поза треку, особливо взимку. До того ж вся електронна начинка Фокуса ST налаштована настільки делікатно, що почуття електронного ока, стежить за тобою, не виникає навіть при грубих помилках в пилотаже. А значить, і відключати її немає особливого сенсу. Накосячілі в крутому віражі, злякався, виправив ситуацію і начебто все зробив сам.

Справжня магія - це те, як Focus ST примудряється мінімізувати помилки і в рулюванні. За це спасибі ще однієї розумної системі (CUSC). Сам по собі електропідсилювач з перемінним кроком рейки дозволяє лише проїжджати навіть закручені «тещині мови» без перехоплення бублики. Особливо треба відзначити оптимальну товщину передніх стійок і їх правильне розташування: дивитися в бічні вікна ніщо не заважає, а їхати в потрібному напрямку крутий зв'язці часом виходить тільки так. Але як грамотно електроніка парирує силові підрулення передніх коліс!

Турбомотор у нього тяговітий, але «рівний», ніби хороший «атмосферник». Без явних провалів і підхватів, зате здатний розкрутитися з користю майже до граничних семи тисяч оборотів. Тому-то і гальма тут такі, що, вдаривши по них один раз, ти починаєш ще далі відсувати межу уповільнення, увірувавши в надійний тил. І з тієї ж причини на Фокусі ST настільки довга третя передача, але на сто відсотків робоча в діапазоні від пішохідних швидкості до 160 км/год. Інженери спортивного відділення Team RS міркували більш ніж розсудливо: раз понижувальний перемикання збільшує шанс розбалансованості автомобіля (адже мало хто з нас вміють користуватися перегазовкою правою ногою в момент гальмування), то треба зробити максимально ходової третю передачу. Такий, щоб бажання перемикатися просто не виникало. При цьому ви як і раніше оперуєте важелем механічної трансмісії як єдино прийнятним механізмом для такого класу автомобілів.

Показники температури і тиску масла, а також тиск турбонаддува в русі не дуже добре читаються, не дивлячись на те, що панель розгорнута до водія.

В якості резюме слід зазначити, що Ford Focus ST продається у сорока країнах світу. Причому, згідно концепції One Ford, «ес-тишки» для північноамериканського ринку і, наприклад, німецького змінюватися не будуть, включаючи налаштування підвісок. Шкода, що «заряджений» універсал, як і турбодизельний Focus ST, у нас не можна офіційно замовити, але може ситуація зміниться в наступному році. Зараз у нас доступна тільки максимальна комплектація ST3 за 803 763 грн. Думаю, якщо б все починалося з ST1, ціну можна було знизити ще на 100-150 тис. грн, і підняти продажі.

Приємна особливість версії ST - подсвечивающаяся напис ST на порогах.

Ford Focus ST був і залишається автомобілем для ентузіастів, класичним гарячим хетчбеком з безальтернативної на сьогодні «механікою». Та й сам він залишився майже без конкурентів: Opel Astra OPC, Renault Megane RS, Mazda 3 MPS, Honda Civic Type-R у нас не доступні. Залишається концерн Volkswagen AG, який в цьому сегменті представлений автомобілями Skoda Octavia RS (843 від 950 грн), Seat Leon FR (від 717 371 грн) і Volkswagen Golf GTI (від 1 024 432 грн). І лише останній може зрівнятися з Ford Focus ST по розгінній динаміці (6,5 с), але програє якщо порівняти комплектацію. До того ж, ще можна придбати Focus ST зі знижкою за 803 763 грн. Так, це вдвічі дорожче базового Ford Focus 1.6 (105 л. с.), але і задоволення від нього буде вдвічі більше при тій же практичності. Тільки будьте уважні на поганій дорозі!

Історія

Перший Ford Focus ST прийшов на зміну моделі Escort RS2000, що припинили випускати в 1996-му році, в 2002-м. Трьохдверний хетчбек назвали Focus ST170, а компанію йому склав універсал з приставкою Tunier. Дволітровий атмосферний мотор допрацювала фірма Cosworth, потужність зросла з 130 до 170 л. с. Перший Focus ST170 міг розігнатися до 100 км/год за 8,5 с, а максимальна швидкість складала 216 км/ч. Його випускали всього пару років - до 2004 року.

Ford Focus ST170

Експеримент виявився вдалим і незадовго після прем'єри другого покоління Ford Focus світу представили новий ST220. Як і раніше, цифри говорили про потужності, навіть соромилися, адже під капотом був п'ятициліндровий турбомотор потужністю 225 л. с. Правда, універсалу більше не було, пропонувався тільки п'ятидверний хетчбек. Зате його «максималка» зросла до 241 км/год, а першу сотню Focus ST220 розмінював всього за 6,8 с! Заряджений Фокус протримався п'ять років, до 2010-го, а заміни довелося чекати ще кілька років.

Ford Focus ST220

У 2012 році з'явився Ford Focus ST третього покоління, який відродив універсальний кузов і позбувся цифрової приставки. Під капотом у нього був дволітровий турбомотор EcoBoost, який форсували до 250 л. с. Вперше з'явилася дизельна версія (влітку 2014 року), теж об'ємом 2.0 л, потужністю 184 л. с. і з вражаючим обертовим моментом 400 Нм!

Універсал Ford Focus ST третього покоління

Основні характеристики Ford Focus ST 2016

Тип двигуна

Бензиновий 2.0 Turbo EcoBoost

Робочий об'єм, см3

1999

Коробка передач

Механічна, 6-ступінчаста

Максимальна потужність, к. с. (кВт) при об/хв

250 (184) при 5500

Крутний момент, Нм при об/хв

360 при 2000-4500

Циліндрів/клапанів, шт

4/16

Привід

Передній

Довжина/ширина*/висота, мм *(з дзеркалами)

4362/2010/1471

Колісна база, мм

2648

Об'єм багажника, л

316

Маса автомобіля, кг

1437

Витрата палива (л/100 км) в комбінованому циклі

7,2

Розгін 0-100 км/ч, з

6,5

Максимальна швидкість, км/год

248

Ціна, грн

803 763

Міжсервісний інтервал, км

20000 або 1 рік

Всі фотографії з тест-драйву Ford Focus ST


При написанні цієї статті було використано матеріали із сайту "Autoua.net"


Переглядів: 422




Підписатись



Вас може зацікавити


Коментувати та оцінювати статті можуть лише зареєстровані користувачі!


Зареєструватись або Увійти


Тест-драйв Ford Focus ST: Коваль свого щастя | Та4ани
0.016401