error_outline
Увага: Функціонал сайту обмежений, оскільки Ви не авторизовані! Авторизиуйтесь, будь ласка, це всього декілька секунд.



Зареєструватись або Увійти


Hosting Ukraine

Охолодження ДВС: рідинна система

Автор: Ігор Шевчук

Дата підготовки матеріалу: 2015-04-03

Чи знаєте Ви, що таке справжній страх? Уявіть собі літо. Спекотне літо. Ви стоїте у заторі на Таврії. Ваша смуга — середня. Втекти нікуди. Стрілка температури двигуна швидко підкрадається до червоної зони. От де справжній страх!) 
Сьогодні ми почнемо серію матеріалів про  види систем охолодження двигуна. Мабуть усі знають, що кожен двигун має певну "робочу" температуру, за якої він працює найоптимальніше. Відхилення від цієї температуру в сторону зменшення або збільшення впливає на його (двигуна) робочі характеристики. Низька температура не дає розвинути встановлену потужність, а висока взагалі може вивести двигун із ладу. Тож інженерами були вигадано декілька типів систем охолодження, які підтримують температурний режим двигуна у необхідному діапазоні.

Умовно системи охолодження можна розподілити на три типи:

1) Рідинне охолодження;

2) Повітряне охолодження;

3) Гібридна система;

Зупинимось сьогодні на найпоширенішій.

Рідинне охолодження.

Особливість цієї системи полягає у тому, що у стінка блока двигуна є спеціальні канали для циркуляції охолоджувальної рідини. Такою рідиною, як правило, є антифриз.  У "народі" прийнято називати антифриз тосолом, але це не зовсім вірно. Тосол — це лише торгова марка незамерзаючої рідини для охолодження двигунів. Це із тієї ж "опери", коли усі копіювальні машини називають "Ксероксами", підгузки "Памперсами", а позашляховики "Джипами".

Конструкція двигунів із рідинним охолодженням спроектована таким чином, що антифриз циркулює у між стінками блоку двигуна та, безпосередньо, камерами згорання повітряно-паливної суміші.



Рідина нагріваючись від стінок блоку вбирає у себе температуру. Помпа забезпечує постійну циркуляцію рідини, яка потрапляє у радіатор для охолодження. Якщо температура рідини перевищує встановлену норму, це фіксує датчик температури, який вмикає вентилятор для охолодження та вимикає його, коли температура повернеться у норму. Так і здійснюється регулювання температурних характеристик.
Якщо Ви уважне вивчили схему, що вище, то, мабуть у Вас виникне два логічних запитання:

1) Що за бачок? 

2) Що таке термостат?

Це два важливих елементи системи рідинної системи охолодження.
При нагрівання антифриз розширюється і йому потрібно кудись вміститись. Для цього й існує додатковий бачок. Якби його не було, довелось би постійно замінювати розірвані шланги системи охолодження.
Термостат — це своєрідний клапан, який відкривається лише тоді, коли рідина досягла певної температури. За допомогою термостату рідина потрапляє до радіатора лише тоді, коли набрала відповідну температуру. Це заощаджує час на прогрів двигуна до необхідної температури.


Термостат — дуже важливий елемент, адже якщо він вийде із ладу та вчасно не увімкне у систему радіатор, то у двигуні відбудеться перегрів охолоджувальної рідини і вона почне кипіти. Виглядає це приблизно ось так:


Для закріплення інформації із даного типу системи охолодження пропонуємо переглянути наступне відео:



Переглядів: 1159




Підписатись



Вас може зацікавити


Коментувати та оцінювати статті можуть лише зареєстровані користувачі!


Зареєструватись або Увійти


Охолодження ДВС: рідинна система | Та4ани
0.012405