error_outline
Увага: Функціонал сайту обмежений, оскільки Ви не авторизовані! Авторизиуйтесь, будь ласка, це всього декілька секунд.



Зареєструватись або Увійти


Hosting Ukraine

Три розхожих омани про розвал-сходження коліс

Автор: Костя Павлюк

Дата підготовки матеріалу: 2018-11-09


Фото www.multiscreensite.com Навіть ті автовласники, хто за життя з технікою лише на «ви», змушені мати хоча б віддалене уявлення про характер профілактичних робіт, які періодично потрібно проводити з машиною. Адже мова йде не тільки про здоров'я «залізного коня», але і про безпеку самого водія і його пасажирів. Наприклад, про таку важливою процедурою, як регулювання кутів розвалу-сходження коліс, серед автомобілістів ходить багато різних міфів, найпоширеніші з яких розвінчав портал «АвтоВзгляд».
Іван Флягин

Всі чотири колеса на автомобілі повинні бути встановлені під певним кутом. Якщо ми подивимося на машину спереду або ззаду і побачимо, що колеса розташовані не строго паралельно один одному, а під значним кутом, то у них не відрегульований розвал. А якщо подивитися на машину зверху і помітити аналогічну нерівність, то очевидно, що коліс порушено сходження.

Правильна настройка кутів установки коліс, що у побуті називається «розвал-сходженням», забезпечує при русі автомобіля оптимальний контакт шини з поверхнею дороги. Від цього залежить не тільки передчасний знос «гуми», але найголовніше — стійкість машини і її управління, а отже — безпека дорожнього руху.

Міф 1: раз в сезон

Не вірте офіційним сайтам автосревисов, які рекомендують регулювати розвал-сходження строго раз на сезон. Чим частіше до них будуть звертатися клієнти, тим їм вигідніше. Але це має сенс лише в одному випадку — коли у літніх і зимових коліс різний розмір. Наприклад, якщо влітку ваш автомобіль взутий в низькопрофільні 19-дюймові шини, а взимку — в практичні 17-дюймові, вам дійсно доведеться витрачатися на розвал-сходження раз в міжсезоння. А при однакових розмірах сезонних покришок регулювати кути необов'язково.


Міф 2: самостійна настройка

Багатьом доводилося чути байки, як водії старшого покоління в радянські часи примудрялися своїми силами налаштовувати кути установки коліс у своїх «ластівок». Але в таких випадках ідеться про «Жигулях» чи старовинних іномарках з простою підвіскою.

Самостійно зробити розвал-сходження в сучасних машинах де-небудь у гаражі у переважної більшості автовласників не вийде. Для цього потрібне спеціальне устаткування і вміння ним користуватися, тому краще не економити на такій процедурі і не віддавати машину всякого роду гаражним майстрам. До того ж не варто забувати, що перед регулюванням рекомендується пройти повноцінну діагностику підвіски.

Міф 3: ідеальна налаштування — 0 градусів

Як запевняють експерти, «нульовий» кут розвалу забезпечує максимальне пляма контакту колеса з дорогою тільки в положенні кермо прямо. Тобто в цьому випадку на прямій траєкторії машина управляється оптимально. Однак при повороті колесо нахиляється на кілька градусів, пляма контакту зменшується, і складається протилежний ефект: машина вже менш стійка і гірше гальмує. Так що ідеальні кути коліс на «легковиках» дійсно близькі до нуля, але рідко, коли співпадають з цим параметром.

Що буде, якщо випрати ключ запалювання автомобіля в пральній машине656
Чому в Росії не вигідно будувати дороги, не потребують ремонта640

Для кожної конкретної моделі розміри розраховуються окремо в залежності від її маси, габаритів, технічних характеристик двигуна, підвіски, гальмівної системи, передбачуваних режимів експлуатації автомобіля і багато чого іншого.

В програмне забезпечення спеціального комп'ютерного обладнання для регулювання розвалу-сходження закладені заводські параметри певних моделей, і майстру залишається вибрати потрібні налаштування.

Коли необхідна регулювання

Найпоширенішим ознакою неотрегулированного розвал-сходження вважаються нерівномірно стерті шини з зовнішньої або внутрішньої сторони. Зазвичай це супроводжується таким явищем: під час руху по рівній дорозі машина «нишпорить» або її тягне в бік, незважаючи на те, що кермо утримується в прямому положенні. У разі гальмування автомобіль також помітно відводить у бік або навіть заносить. Іноді при поворотах кермо важчає і вимагає додаткового зусилля. Все це можна вважати явними сигналами для необхідності перевірити у фахівців налаштування кута коліс.

Крім того, регулювання розвал-сходження потрібно після заміни рульових тяг або наконечників, стійок стабілізатора, важелів, маточинних або опорних підшипників, кульових опор або після будь-якого іншого ремонту ходової частини, зачіпає ці вузли.


При написанні цієї статті було використано матеріали із сайту "Автовзгляд".


Переглядів: 20




Підписатись



Вас може зацікавити


Коментувати та оцінювати статті можуть лише зареєстровані користувачі!


Зареєструватись або Увійти


Три розхожих омани про розвал-сходження коліс | Та4ани
0.016877