error_outline
Увага: Функціонал сайту обмежений, оскільки Ви не авторизовані! Авторизиуйтесь, будь ласка, це всього декілька секунд.



Зареєструватись або Увійти


Hosting Ukraine

Які розділові відбійники найбільш небезпечні

Автор: Анастасія Зайцева

Дата підготовки матеріалу: 2018-08-10


Фото www.abnews.ru Однією з головних причин серйозних ДТП на дорогах залишається виїзд автомобіля на зустрічну смугу. Щоб запобігти подібні інциденти, і максимально застрахувати машини від лобових зіткнень, на жвавих трасах встановлюють центральні розділові огорожі між зустрічними потоками. Портал «АвтоВзгляд» розібрався, який з типів дорожніх бар'єрів можна вважати найбільш небезпечним.
Іван Флягин

Всі дорожні відбійники поділяються на три основні групи: тверді, напівтверді і гнучкі. Їх можуть виготовляти з бетону, пластику та металу. Такі бар'єри повинні служити надійним захистом від виїзду транспортного засобу на зустрічну смугу. Крім того, вони ефективно поглинають енергію при ударі автомобіля. Як показує практика, кожен вид дорожніх огороджень має свої переваги і недоліки в залежності від конкретної ситуації, тому статус найбезпечніших визначити вкрай складно.

Бетонні

Найбільш міцними бар'єрами вважаються бетонні, які встановлюються монолітом або готовими блоками. Їх висота в залежності від ділянки дороги може досягати одного метра. Вони володіють підвищеною жорсткістю, стійкі до деформаци і відрізняються низьким поглинанням енергії. А отже, зіткнення автомобіля під прямим кутом може призвести до тяжких наслідків для пасажирів.

Однак легкий наїзд по дотичній, який трапляється найчастіше, в більшості випадків виключає контакт кузова з захисним огородженням, завдяки його спеціальної конусної конструкції. Так що в такій ситуації автомобіль практично не постраждає. Бетонні бар'єри відрізняються тривалим терміном служби і високим рівнем захисту, до того ж вони не так дороги в обслуговуванні. У той же час через їх громіздкість потрібна широка розділова смуга, що не скрізь вдається забезпечити.


Бар'єри з металевого профілю

Напівжорсткими вважаються всі відомі металеві бар'єри, що складаються з секцій гнутого профілю, які болтами кріпляться до стійок. Не випадково це один з найпоширеніших типів розподільчого огородження. У порівнянні з бетонною огорожею металевий профіль найбільш безпечний для автотранспорту, так як здатний ефективно гасити енергію удару.

З одного боку перевагою можна вважати той факт, що такі огорожі швидко встановлюються без застосування спеціальної техніки. Але з іншого — у них висока ціна, вони дорогі в експлуатації, а також вимагають значних тимчасових і фінансових витрат на відновлення після пошкоджень.

Тросові

Конструкція з натягнутих з певною жорсткістю тросів між стійками в разі зіткнення з автотранспортом гасить інерцію краще, ніж бетонні і металеві огорожі. До переваг таких бар'єрів у порівнянні з іншими видами можна віднести, насамперед, дешевизну. Крім того, вони швидко і просто монтуються, мають невеликий металомісткістю, не потребують фарбування, а в разі пошкодження зламані ланки легко замінюються.

Автомобілісти знайшли способи не оплачувати проїзд по платних дорогах России183076
Зміни в ПДР дозволять ГИБДД законно знущатися над водителями61289

До того ж, згідно з американською статистикою, зіткнення з бетонними і металевими відбійниками приводили до жертв і серйозних травм у 41% аварій, в той час як при наїзді на тросова конструкцію таке траплялося лише у 16% ДТП.

Однак у наших умовах тросові розділові огорожі навряд чи могли б претендувати на звання найбільш безпечних. По-перше, мотоциклісти при зіткненні з ними зазвичай отримують дуже важкі травми. По-друге, процес обслуговування таких бар'єрів відрізняється значною трудомісткістю. Справа в тому, що необхідно періодично перевіряти і коректувати ступінь натягу тросів, які швидко слабшають. Роблять це у нас регулярно — велике питання.

Пластикові

Минулої весни стало відомо, що в Росії проводять випробування нових альтернативних розділових огорож, виготовлених з легких півтораметрових пластикових секцій. Вони в середньому на половину дешевше інших типів, а також не так дороги в експлуатації, легко монтуються і набагато компактніше бетонних блоків.

Перші подібні конструкції в експериментальному порядку вже встановлені в Іжевську, а незабаром з'являться у Підмосков'ї на трасі М7 «Волга». Хочеться сподіватися, що вони стануть найбільш ефективним засобом захисту водіїв та їхніх пасажирів. Хоча є деякі сумніви, що у легкого пластику вистачить міцності, щоб зупинити машину при виїзді на зустрічну...


При написанні цієї статті було використано матеріали із сайту "Автовзгляд".


Переглядів: 37




Підписатись



Вас може зацікавити


Коментувати та оцінювати статті можуть лише зареєстровані користувачі!


Зареєструватись або Увійти


Які розділові відбійники найбільш небезпечні | Та4ани
0.011526