error_outline
Увага: Функціонал сайту обмежений, оскільки Ви не авторизовані! Авторизиуйтесь, будь ласка, це всього декілька секунд.



Зареєструватись або Увійти


Hosting Ukraine

Тест-драйв всюдихода «Шатун»: гальма від UAZ, мотор від LADA

Автор: Степан Орлов

Дата підготовки матеріалу: 2018-07-18


Фото avtovzglyad.ru Шатун, як відомо, це ведмідь, з якоїсь причини вилізлий в люті зимові холоди з барлогу. Він голодний, злий і у нього немає почуття страху. Творці однойменного всюдихода спробували наділити своє дітище таким же безкомпромісним і трохи диким норовом. Охрестили ведмедика на англійський манер — Shatun, але характер у нього залишився російським.
Максим Строкер

Всюдихід «Шатун» трохи більше і важче, ніж знаменитий «Шерп», але позашляхові здібності у неї не гірше. А головна його відмінність від конкурента — переломна рама з одним ступенем свободи. Тобто всюдихід як би складається з двох частин, які пересуваються в горизонтальній площині за допомогою гідравліки. Таке рішення дає можливість шин швидше знаходити зацеп і підійматися на круті схили. Власне, ця ідея не нова: в СРСР переломна рама з'явилася на тракторі К-700 ще в 1961 році. Силовий каркас рами разом з каркасом безпеки виконаний з оцинкованої сталі, що дозволяє транспортувати «Шатун» по повітрю.

Ще одна особливість — величезні колеса низького тиску, які і дарують відмінну прохідність. На цій версії стоять шини «Макар» розмірності 1750x720x32. А ще за рахунок шин всюдихід може плавати. Водотоннажність кожного колеса — 1200 літрів. Але навіть якщо пробити всі покришки, «Шатун» не потоне. Нижня частина всюдихода герметична і виконана з оцинкованого заліза. Фактично це човен з бортами висотою 400 мм. Інші кузовні панелі виготовлені з алюмінієвого сплаву.


Фото avtovzglyad.ru




  • Піднімаю величезний люк-двері і залажу всередину. Тут майже все як у звичайного автомобіля, але з деякими речами потрібно розбиратися. Наприклад, тут дві педалі гальма. Якщо натиснути обидві, машина просто зупиняється. А натискання однієї з педалей допомагає робити різкий поворот. До речі, всі гальма у «Шатуна» дискові, від УАЗ «Патріот».

    На газ можна натискати ногою (тут є звична педаль), так і регулювати паливоподачу з допомогою рукоятки ручного газу. Вона розташована між сидіннями. Таке рішення зручно для різких розворотів на місці і маневрування на воді. Рульова колонка регулюється по куту нахилу. Крісло теж можна налаштувати по своєму бажанню. У нього відкидається спинка і великий діапазон подовжнього регулювання. Загалом, необхідний мінімум комфорту є.

    Заводжу 44-сильний наддувний дизель Kubota. Потім клавішею включаю повітряний компресор. Чекаю, коли тиск в ресивері дійде до максимальних 7,9 атмосфер. Це потрібно робити відразу, тому як блокування пневматичні, плюс повітря потрібен для системи автоматичної підкачки коліс. З останньої розібратися просто. Зліва від водія розташовані два крани. Відкрив один — повітря почав надходити у всі колеса. Відкривши інший можна труїти повітря, знижуючи тиск в шинах. Коробка передач-п'ятиступінчаста механічна, але перемикання у неї як у японських машин. Перша передача — важіль від себе і вперед. Поїхали!

    Тест-драйв всюдихода Шаман: на що здатний гібрид УАЗа і Toyota21647
    Фото avtovzglyad.ru




  • Тест-драйв всюдихода Mushroomer: УАЗ Патріот отдыхает543089

    «Шатун» йде вперед дуже плавно. Відчуття такі, ніби на пуховій подушці сиджу, адже у всюдихода немає підвіски. Її роль виконують величезні шини, які і гасять всі дорожні нерівності.

    Перед яром включаю так звану стовідсоткова пневмоблокировку. Її плюс у тому, що якщо три колеса вивішуються тільки одне стосується землі, «Шатун» не втратить можливість рухатися. Дорожній просвіт всюдихода — 680 мм. тобто, високо сиджу і спостерігаю, як переді мною змінюється ландшафт — то болото, то високі кущі, то молода поросль дерев, яку машина підминає силовим бампером. Сервісний регламент владимирцы розробили, виходячи з власного досвіду. Через кожні 20 мотогодин прописана протяжка кріплень, масло двигуна змінюють після 50 мотогодин.

    Що в підсумку? Дійсно, можливості всюдихода широкі. А ціна для такої техніки не така вже й кусюча. «Шатун» пропонується у двох варіантах кузова — пікап і кунг. Останній на фото. За пікап з бензиновим 87-сильним мотором від LADA Granta просять 2 800 000 рублів. Кунг з 44-сильним японським дизелем обійдеться в 3 500 000 рублів («Шерп» з таким же дизелем коштує від 5 450 000 рублів).


    При написанні цієї статті було використано матеріали із сайту "Автовзгляд".


    Переглядів: 44




    Підписатись



    Вас може зацікавити


  • Коментувати та оцінювати статті можуть лише зареєстровані користувачі!


    Зареєструватись або Увійти


    Тест-драйв всюдихода «Шатун»: гальма від UAZ, мотор від LADA | Та4ани
    0.012128