error_outline
Увага: Функціонал сайту обмежений, оскільки Ви не авторизовані! Авторизиуйтесь, будь ласка, це всього декілька секунд.



Зареєструватись або Увійти


Що краще: б/в електрокар або авто на єврономерах

Автор: Алина Бирюкова

Дата підготовки матеріалу: 2018-07-18

Авто на єврономерах і електромобілі можна назвати головними трендами ринку б/у авто в Україні. Обидві ці категорії машин серйозно додали популярності за останні роки. Популярний блогер Zen Antipop вирішив порівняти електромобіль і авто на «бляхах». Подаємо його текст з мінімальними скороченнями і змінами.

 

Купимо «Евробляху»!

Уявімо, що ви придбали якусь середню «бляху». Наприклад, нерастаможенную BMW 3 2000 року. Тобто, це 18 - річна машина з пробігом понад 300 тис. км і двигуном об'ємом 2 літри. Коштуватиме вона десь $2000-3000. Нехай буде $2000.

 

Купимо електро?

Перш за все, приємно знати, що Україна (тимчасово) скасувала ВСІ акцизи і мита на ввезення повністю електричних авто, а також скасувала ще й сплату ПДВ! Тобто, станом на сьогодні ви можете розмитнити електрокар абсолютно БЕЗКОШТОВНО!

Nіssan Leaf 2014-2016 роки (найпопулярніший на сьогодні електричний авто в світі) обійдеться вам десь у $15 000 (в залежності від року, стану комплектації можна знайти як дорожче, так і дешевше, але в середньому десь так). Це разом з покупкою, страховкою, привозом зі Штатів і розмитненням, а також з урахуванням інтересу салону, який все це зробить за вас (якщо ви захочете купувати, везти самі – витратите ще на пару тисяч доларів менше).

Таким чином, ви будете мати абсолютно легальне сучасне 2-4-річне авто з пробігом 20-50 тис. км, привезене з США (де про кожній машині можна дізнатися з відкритої бази даних тощо), а не 15-20-річний напівлегальний автохлам з Польщі чи Литви.

Ок, вік, пробіг, легальний статус, це все добре, але за «бляху» я заплатив $2000, а тут аж $15 000 — колосальна різниця, скажете ви!

Добре, але ви ж придбали авто не для того, щоб милуватися на нього в гаражі, а щоб на ньому їздити, правда ж? Отже давайте подивимося, що з того вийде.

 

Експлуатація «бляхи»

Отже, ви купили 18-річну нерастаможенную BMW за $2000 і радієте. А далі починаєте його експлуатувати.

За рік нормального людського використання (не таксі, не інша професійна діяльність на авто) машина проїде десь 15-20 тис. км. Нехай будуть 15 тис. км. Це лише десь 40 км на день – на роботу, з роботи, і ще десь покататися у вільний час.

Отже, витрата палива у такого авто будуть близько 10 л/100 км (по місту може бути і більше, за містом — менше, але в середньому десь так). Ціну палива теж візьмемо середню. На сьогодні – 30 грн/літр (з тенденцією до постійного подорожчання, до речі ).

Проїхавши на вашій BMW 15 тис. км за рік ви витратили десь 1500 літрів палива, а це близько 45 000 грн, або $1700. Додамо сюди ще щорічне ТО + якийсь дрібний ремонт (20-річний авто точно періодично буде мати потребу в ньому). Це ще десь $300 на рік мінімум.

Таким чином, досить помірна експлуатація вашої машини без ексцесів обійдеться приблизно в $2000 за рік. За 5 років експлуатації це обійдеться вам десь у $10 000, за скромними оцінками. І це якщо без серйозних ремонтів, поломок і т. п.

Тобто, через 5 років у вас на руках 25-річна морально і фізично застаріла нерастаможенная тачка з пробігом близько 400 тис. км, на яку ви витратили сукупно $2000 + $10 000 = $12 000. І це МІНІМУМ.

Якщо ви продовжите користуватися авто далі, то ці витрати кожен рік будуть зростати мінімум на $2000. Отже, за наступні 5 років ви витратите ЩЕ $10 000, хоча швидше за все більше, так як на той момент машина вже почне буквально розвалюватися і буде потребувати в усі великих фінансових вливань.

Або ж ви її продасте через 5 років (якщо тоді ще можна буде продати нерозмитнений авто), нехай навіть за ті самі $2000, за що ви її купили (що малоймовірно, але давайте помріємо). У цьому випадку ви залишаєтеся в мінусах мінімум на 10 тисяч баксів, які ви вже ніяк не компенсуєте.

І це я взяв варіант, коли за ці 5 років так і не ухвалят закон, якого так потребують самі «евробляхеры», і за яким тачку таки доведеться розмитнити, сплативши за це. Але це також малоймовірно, оскільки такий закон УЖЕ ухвалили у першому читанні. Згідно йому розмитнення нашого авто за новими зниженими ставками складе десь 1500 євро, або понад $1700. І чим старший авто, тим більша вартість розмитнення. Додайте це до власних витрат. $2000 (купівля) + $1700 (растаможкае) + $10 000 (5 років експлуатації, паливо, ТО, ремонт) = $13 700.

Якщо продасте через 5 років, то мінус близько $2000, тобто сукупні витрати на «бляху» у разі її продажу складуть $11 700-12 000 за 5 років.

 

Експлуатація електромобіля

Отже, ви взяли 2-3-річний Nіssan з США з пробігом 30 тис. км за $15000. Взяли і проїхали на ньому за рік ті самі 15 тис. км. На це ви витратили близько 2000 кВтгод електроенергії (на 1 кВтгод Leaf проїде понад 7 км, у мене, наприклад, виходить 7,2 км).

Де брати це електрику? Можна заряджати будинку або в гаражі від звичайної розетки 220В з побутового (1,7 грн за кВтгод), а ще краще – з очного (0,9 грн за кВтгод) тарифом. Можна заряджатися на більш швидких зарядних станціях за ціною від 3 до 5 грн за кВтгод. Можна на суперчарджерах по 4-6 грн за кВтгод. А можна заряджатися БЕЗКОШТОВНО! Так, уявіть собі, безкоштовне пальне, і таких точок вистачає.

Але візьмемо який-небудь середній варіант, нехай буде так, що в середньому весь рік ви заряджалися по 3 грн за кВтгод. 2000 кВтгод * 3 грн = 6000 грн, або $230.

Ще раз: на електромобілі ви витратили $230 НА «ПАЛЬНЕ» ЗА РІК!!!

Щодо ТО, то Leaf його потребу в ньому не раз на 10-15 тис. км пробігу, як бензинові авто, а лише раз на 30 тис. км. тобто десь раз на 2 роки. І стоїть воно на порядок менше, так як там нічого обслуговувати по суті. Заміна мастила в редукторі і заміна фільтра салону. А також раз на 60 тис. – заміна гальмівних колодок. Тобто дай бог, щоб ви $30-50 на рік за весь обслуговування виклали. Округлимо в більшу сторону всі витрати («пальне» + ТО + ремонт) до $300 на рік.

За 5 років це становитиме аж $1500. Тобто купівля і експлуатація електромобіля за 5 років обійдеться вам в $15 000 + $1500 = $16 500.

Отже, за 5 років експлуатації ви маєте 7-8-річний розмитнений електрокар з пробігом близько 100 тис. км. Хай за цей час він втратить 50% вартості. Якщо в цей момент ви його продасте, то зможете це зробити за, скажімо, $7000-$7500.

За 5 років ви в мінусах лише на $9000. І ЦЕ ПРИНАЙМНІ НА $4000 МЕНШЕ, НІЖ У ВИПАДКУ З «БЛЯХОЮ»!

Тут опоненти розкажуть байку, яку вони десь чули, про те, що «батарея електрокара живе 3-5 років» і коштує скажених грошей. Але ж це міф!

Так, звичайно, з часом літій-іонні батареї втрачають свою ємність. Але по-перше, не так швидко, а лише 5-6% за рік. Тобто 8 - річний електромобіль втратить за цей час в середньому лише 40-50% від свого початкового обсягу батареї. Але це в Nіssan, а в тій же Тесли, деградація батареї становить лише 1-2% за рік...

Батарея Ліфа складається з блоків, так що з часом можна замінити на всю батарею, а лише «погані» блоки, а це значно дешевше.

.adslot_S2 { display:inline-block; width: 336px; height: 280px; } @media (min-device-width:970px) { .adslot_S2 { width: 300px; height: 250px; } } .adslot_S2z { display:inline-block; width: 300px; height: 250px; } @media (max-device-width:970px) { .adslot_S2z { display: none; } }

Також стару батарею ви не викидаєте, а ПРОДАЄТЕ, адже для б/у від батарей електрокарів є ще багато цікавих застосувань. Наприклад, для акумуляції енергії від сонячних панелей для освітлення будинку вночі і т. п. тобто, продаж старої батареї частково компенсує витрати на нову.

Крім того, кожен рік ціни на батареї падають, так як їх масове виробництво постійно зростає разом з популярністю електромобилей. Якщо 8 років тому 1 кВтгод батареї коштував близько $1000, то зараз вже менше $200. Уявіть, скільки вони будуть коштувати ще через 8 років, і в скільки вам обійдеться заміна батареї через 5-10 років експлуатації насправді.

Отже думайте, думайте і вирішуйте, що краще:

20-річний морально і фізично застарілий мотлох, який в експлуатації обійдеться вам значно дорожче, має сумнівний легальний статус і пов'язані з цим ризики і додаткові витрати?

— Чи може легальний, сучасний, перспективний, екологічний, суперэкономиченый авто майбутнього, доступний вже сьогодні?

Як на мене, вибір очевидний! І не тільки я так вважаю, адже протягом останніх кількох років Україна знаходиться в десятці країн світу, які мають найбільші темпи приросту електричних авто в їх парку, а в певні роки ми виходили навіть на 5-е місце.


При написанні цієї статті було використано матеріали із сайту "Topgir"


Переглядів: 26




Підписатись



Вас може зацікавити


Коментувати та оцінювати статті можуть лише зареєстровані користувачі!


Зареєструватись або Увійти


Що краще: б/в електрокар або авто на єврономерах</a></h1> | Та4ани
0.140758